Stejně jako všechno má své plusy i mínusy, má obě strany mince i nakupování přes internet. Děláme to tak automaticky, že už si možní ani neuvědomujeme, co nám může hrozit. Někdy nám poradí přátelé, kteří nám obchod přímo doporučí, a to je jedna z možností, jak nenaletět. Informace se dají získat i z internetu, kde si na obchod buď někdo stěžuje, nebo ho chválí. Pokud je tam převaha stěžovatelů, není něco v pořádku a raději se takovému obchodu vyhněte.

Dalším vodítkem, že je obchod v pořádku, je také jeho certifikace. Takový obchod má certifikát od asociace, což znamená, že se chová slušně a dodržuje zásady správného prodeje. Takže nakupovat přes internet ano, ale dávat si každopádně pozor, by se z našeho pohodlného nákupu s hrnkem kávy v ruce, nestala nakonec černá můra.

•   Napoví identifikační údaje –Pokud obchod na svých internetových stránkách nemá údaje, jako obchodní jméno, adresu, kontaktní telefon apod., opět není něco v pořádku. Například pouze kontakt na kontaktní box nestačí.

•   Vlastní počítač –Při objednávání zboží přes internet zadáváte citlivé údaje a ty mohou být zaznamenávány. Například internetové kavárny nejsou ideálním místem, kde nakupovat. Tam si můžete třeba pohlédnout novou kolekci večerních šatů, ale nákupy si raději nechte až na doma, výhradně ze svého počítače.

•  Neplaťte hned kartou –Pokud nenakupujete u dodavatele poprvé, pak není platba kartou nebezpečná. Jistotu máte také, pokud se jedná o velkého dodavatele, obecně známého, který je na trhu již několik let. Při prvním nákupu u prodejce neznámého se ale raději zvolte platbu na dobírku, tedy platbu až po doručení zboží.

•  Uschovejte si doklady –Komunikace s dodavatelem může být někdy kratší, někdy delší. Každopádně se vyplatí si veškerou mailovou komunikaci, včetně potvrzené objednávky, nechávat, a to až do úplného ukončení nákupu.
 
Pokud až dosud proběhlo všechno v pořádku, stačí už jen zboží převzat, ideálně v neporušeném obalu a radovat se z doručeného zboží, které jsme si objednali. Pěkně v pyžamu a s hrnkem kávy v ruce.

Summary
FacebookFacebook MessengerPinterest