Dlouho se snažíte zhubnout, ale nic nezabírá. Takto ještě nevzdávejte a vyzkoušejte proteinovou dietu, která může být velmi účinná a působí přesně tam kde má. A nehrozí ani žádný jo-jo efekt. Funguje na základě stavu zvaného ketóza, odtud také jiný název ketodieta.

Ketóza je přirozený stav organismu, při kterém dochází ke štěpení tuků a vzniku ketolátek, které dokáží nahradit sacharidy. Právě sacharidy jsou hlavním zdrojem energie. V lidském organismu tento stav nastává v případě, že má tělo dostatek bílkovin, ale minimum tuků a sacharidů. K takovému stavu dochází už po dvou dnech této diety.

Co je nutné udělat a jaký je průběh

Má to však drobný háček. Za běžných podmínek člověk potřebné množství bílkovin nemá šanci běžnou potravou dostat, proto je vhodné využívat speciální potraviny určené a vytvořené přesně pro tento způsob snižování hmotnosti.

Samotná diety má několik fází:

1)      Redukce váhy – je nutné dodržet individuálně sestavený jídelníček. Je totiž potřeba, aby se nastartovala ketóza. Nicméně odměnou vám bude velmi rychlý úbytek na váze i v centimetrech.
 
2)      Stabilizace stavu – je třeba nějak udržet organismus a nastartovaný způsob spalování tuků, ale zároveň se postupně začít vracet k běžné stravě, tedy k postupnému návratu tuků a sacharidů do stravy. Úbytek na váze bude už menší, ale je důležité touto fází projít.
 
3)      Fixace – přišel čas k návratu běžného jídelníčku bez speciálních potravin a návrat do normálu a bez opětovného narůstání váhy.
 
4)      Zachování nastartovaného změněného režimu, tedy udržení pitného režimu, zdravého stravování, nepřejídání se a pohybu.

Stručné představení máme za sebou, podrobné informace naleznete pod odkazem  https://www.prodietix.cz/o-proteinove-diete. Projdete-li ale všemi fázemi, úspěch je zaručen, musíte být však trpěliví a nevzdávat se předčasně. Je také důležité zařadit do každodenního režimu i pohyb. Tak vyzkoušejte a uvidíte, brzy se budete cítit jako vyměnění.

Summary
FacebookFacebook MessengerPinterest