Před více než deseti lety mi Angličanka, se kterou jsem pracovala v Americe, řekla: „Když se ti jejich služby nelíbí, upozorni je na to a pokud se nic nezlepší, vstaň od stolu a odejdi.“ Názorně mi to také ukázala. Přišli jsme do lepší restaurace, přesto přišla neochotná a zamračená servírka, která nám přinesla pití až po půl hodině a s objednávkou to bylo ještě horší. Po 45 minutách to moje kolegyně nevydržela, zvedla se a z restaurace jsme odešli.
kuchař s pizzou
Nedokázala jsem si představit, že bych takto reagovala sama u nás doma. Po řadě dalších životních zkušeností jí ale dávám za pravdu. Pokud jsme s nabízenou službou nespokojeni, nesmíme se bát reagovat a dát naši nespokojenost slušně najevo.

Jak vyjádřit svou nespokojenost?

Na nic nečekejte a řešte situaci ihned. Pokud přišla nabručená a zamračená servírka, můžete se jí zkusit nejprve s humorem zeptat, kdo ji tak nazlobil. Možná budete překvapeni, že se s odměřené a podmračené změní v milou, upovídanou a vstřícnou. Když k žádné změně nedojde, raději rychle zvažte změnu podniku. Není nic horšího než naštvaný a nabručený číšník, který vám svým chováním zkazí i sebelepší oběd či večeři.
objednávka u číšníka
Požádejte o to, na co máte nárok. Začněte u nápojového lístku. Jestliže vás už unavuje objednávat si balenou vodu za desítky korun, požádejte o karafu s vodou. Restaurace s lepšími službami poznáte i podle toho, že v době obědového menu mají na stolech již připravené karafy s vodou a plátkem citrónu.
V přeplněné restauraci je obvyklé, že na jídlo čekáte trochu déle. Obsluha by vás ale měla předem upozornit, za jak dlouho asi bude jídlo přineseno na stůl. Nečekejte ale na přinesení jídelního lístku nebo objednaných nápojů. Sedět u stolu bez objednaného pití více než 20 minut je i v plané restauraci ukazatelem neschopnosti personálu. Onehdy se mi stalo, že jsme s přáteli stáli v restauraci a čekali 12 minut na usazení obsluhou k našemu rezervovanému stolu. Už tato dlouhá doba nás měla upozornit, že se máme raději otočit a odejít. Bohužel jsme to neudělali a celý oběd se proměnil v katastrofu od nepříjemného číšníka po doručení chodu bez přílohy a dokonce chybějícího jednoho celého jídla.

Jídlo je nedovařené, tvrdé nebo přesolené. I to je bohužel častým jevem v našich restauracích a většina z nás si z talíře vybere a sní alespoň to, co je trochu poživatelné a mlčí. Vychováme si tak neschopné kuchaře a provozní ukolébáváme do klidného spánku. Nebojte se ozvat! Špatně připravené jídlo vraťte a požadujte náhradu. Vždyť všichni restauratéři pracují ve službách a my jim za jejich služby platíme. Osmělme se a plaťme jen za kvalitní a profesionální služby.
 

Summary
FacebookFacebook MessengerPinterest